Friskisinfo om nytt medlemssystem
Informasjon til alle medlemmer i Friskis Fredrikstad!
Som alle vet bruker vi i dag Rubic/Rubic Connect som medlemssystem og bookingapplikasjon. Det er et system som de siste årene har fungert i viss grad, men som også har en del mangler og utfordringer. Rubic-systemet ble i sin tid valgt som vårt medlemssystem for å møte kravene som Norges Idrettsforbund stiller til alle idrettslag i Norge. Etterhvert har vi som klubb oppdaget at systemet har sine mangler, og at de kostnader som påløper er så pass store at vi har sett oss nødt å se etter et nytt alternativ.
Under vinteren og våren har vi funnet et system som heter BRP, og som vi mener kommer kunne møte våre behov på en bedre måte. BRP brukes blant annet av nesten alle Friskis-foreningene i Sverige, og av treningskjedene 3T (i Trondheim) og Fitness24Seven. Med andre ord er det et system som er designet for den type virksomhet vår klubb driver med. Dette systemet er valgt som vårt nye system, og Friskis Fredrikstad kommer i løpet av neste helg bytte fra Rubic til BRP.
Hva innebærer dette for deg som medlem?
- Friskis får en ny nettside med timeplan, booking og nettbetaling av treningsavgift og medlemskontingent. Akkurat som i dag kommer du som medlem til denne siden via vår hovedside friskissvettis.no/fredrikstad .
- Friskis får en ny app for booking og innpassering/innsjekking: Friskis Norge.
- Alle medlemmer overføres fra Rubic til BRP.
- Alle løpende abonnement, avtalegiro eller gjentagende korttrekk, videreføres i BRP.
- Verdikort/klippekort viderføres inn i BRP.
- Bookingreglene blir endret.
- Åpningstidene endres til 05-23 for fredager og lørdager (resepsjonen sine bemannede tider endres ikke).
Når skjer hva?
- Vi bruker Rubic til og med søndag 12 mai. Nettkjøp stenges allerede fredag 10 mai.
- Søndag kveld den 12 mai hentes data fra Rubic, dette blir så overført til BRP.
- Mandag 13 mai kontrollerer vi dataoverføringen og retter opp eventuelle feil vi finner.
- Hele mandagen kommer det finnes mulighet å stille spørsmål og få hjelp med innlogg/passord i resepsjonen.
- Linker til ny side og ny app sendes ut/publiseres når verifikasjonen av dataoverføringen mellom systemen er klar.
- ALL TRENING OG ALLE PARTIER DEN 13 MAI SKJER ETTER FØRST-TIL-MØLLA-PRINSIPPET! INGEN BOOKING ER MULIG DENNE DAGEN.
- Fra tirsdag 14 mai brukes BRP for booking, innpassering, innsjekking, salg, og medlemshåndtering.
Hva trenger du som medlem å gjøre?
- For å kunne ta det nye systemet i bruk må hvert enkelt medlem klikke seg inn på en link som vi sender ut i løpet av mandagen den 13 mai. Inne på linken skal du så klikke på «glemt passord» og oppgi ditt brukernavn for å en e-post med instruksjoner. Ditt brukernavn i BRP er den e-postadresse du har oppgitt i Rubic. OBS! Du må ikke lage en ny bruker! Da skapes et duplikat, og det skaper problemer for både deg selv og Friskis.
- Vi sender også ut en link til den nye appen Friskis Norge (App store og Google Play). Last den ned og logg inn med samme brukernavn som beskrevet oven, og med det nye passordet du har laget. Heller ikke her skal du lage en ny bruker!
- Friskis kommer under neste uke sette opp informasjonsskriv/plakater på Klubbhuset, og legge ut informasjon på hjemmesiden. Vennligst ta del av denne informasjonen.
- Vi trenger å ta et bilde av hvert medlem, og som lagres i systemet for identifikasjon ved innpassering. Dette ordnes i resepsjonen når du kommer til Friskis.
Spørsmål og svar:
- Hvorfor alt dette bryet - hvorfor bytter Friskis medlemssystem?
Friskis bytter system for å gi alle medlemmer en bedre brukeropplevelse av våre digitale tjenester, og for å effektivisere administrasjonen så vi kan fokusere på trening.
- Jeg vil se den nye appen - når er den tilgjengelig?
Appen og nettsiden gjøres tilgjengelig for medlemmene når dataen er overført fra Rubic, for å unngå at det skapes duplikater i databasen. Du kommer kunne laste den ned i løpet av mandagen den 13 mai.
- Hvilket brukernavn skal jeg bruke i BRP?
Du skal bruke den e-postadresse som er angitt i Rubic. Det kan være lurt å sjekke hvilken du har angitt.
- Jeg får ikke noen e-post fra BRP når jeg prøver å lage et nytt passord?
Sjekk søppelpost/uønsket-mappa. Noen opplever at e-posten fra BRP blir kategorisert som spam/uønsket.
- Hvordan vet jeg at riktig informasjon er overført til det nye systemet BRP?
Både på nettsiden og i appen finner du den informasjon vi har lagret om deg. Hvis du oppdager noe som er feil kan du enten endre selv eller kontakte Friskis så retter vi opp.
- Hvordan kommer jeg meg inn på Friskis når resepsjonen er ubemannet?
Appen «Friskis Norge» bruker blåtann/bluetooth for å koble seg opp mot døren og låse den opp for deg. Instrukser blir satt opp på døren og i resepsjonen. Du finner også informasjonen i appen.
- Jeg bruker en printet QR-kode for å slippe bruke telefon ved trening - hva gjør jeg?
Ta kontakt med resepsjonen så hjelper vi deg med et fysiskt alternativ til innpassering/innsjekking.
- Jeg lurer på andre ting, som ikke er tatt opp i dette skrivet. Hvem kan jeg spørre?
Ring klubbhuset på telefon 69 36 85 00, hverdager mellom kl 8 og 16. Da kan klubbens administrasjon hjelpe deg. Eller send en e-post til fredrikstad@friskissvettis.no .